Samen een koe en Deel een koe slaan de handen in elkaar

Het online bestelplatform Deel een koe gaat in zee met Samen een koe. “Een logische samensmelting die veel voordelen oplevert, zoals een efficiëntere werking, een ruimer assortiment en keuze uit verschillende rassen van kip, varken en rund”, stelt Anneleen Thijssen van Samen een koe.

14 september 2021  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2021 15:08
Lees meer over:

Eerder dit jaar kondigde Lokaal, de onderneming achter de Lokaalmarkten in West- en Oost-Vlaanderen, al aan dat het Deel een koe heeft overgenomen. Nu gaan Samen een koe en Deel een koe onder de “Deel een koe”-noemer verder. “Door de groei van het concept biedt een samenwerking veel meer mogelijkheden op verschillende vlakken: een efficiëntere werking, een betere logistiek … Samenwerken is een logische keuze”, vertelt Anneleen Thijssen van Samen een koe.

Dezelfde concepten binnen korte keten 

Zowel Michiel Mechelmans, de oprichter van Samen een koe als Bert Destoop, de bezieler van Deel een koe, zijn boerenzonen en dat schept een band. “We vonden elkaar snel in deze samenwerking”, vertelt Destoop. “De concepten van Samen een koe en Deel een koe zijn dezelfde en zetten korte keten centraal. Allebei hechten we veel belang aan een persoonlijke aanpak. Verder delen de oprichters van Samen een koe onze passie voor een eerlijke, lokale voedselconsumptie. En zo klopt het plaatje.” 

Op onder andere deeleenkoe.be koop je met andere consumenten een dier op, rechtstreeks van bij de boer. Pas wanneer er voldoende geïnteresseerden zijn, wordt het dier geslacht en het vlees gekoeld aan huis geleverd. Zo is er geen verspilling. “Datzelfde concept vond je ook terug bij Samen een koe”, legt Anneleen uit.

Door te gaan samenwerken met Deel een koe breidt het aanbod voor de klanten uit. Zo hebben klanten nu de mogelijkheid om ook schapenvlees te bestellen of kunnen ze kiezen tussen verschillende rassen bij de aankoop van kippen-, varkens- en rundvlees. Daarenboven is er bij Deel een koe logistiek meer mogelijk, waardoor er sprake is van meer levertijden en dus een snellere levering.  

“We zijn ervan overtuigd dat we dezelfde kwaliteit en service kunnen blijven garanderen”, besluit Destoop. “We hebben veel goesting om dit succesverhaal verder uit te bouwen.”

Meer info op www.deeleenkoe.be

Bron: Eigen verslaggeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek