Colruyt spin-off lanceert gepersonaliseerde voedingsapp

Gepersonaliseerd voedingsadvies om gezonder te leven zit in de lift. Het Belgische SmartWithFood, een spin-off van supermarktketen Colruyt Group, lanceert een eigen app die de Belg wil gidsen naar een gezonde levensstijl op maat. “Het is ook de bedoeling intens samen te werken met de voedingsindustrie en voedingsmerken”, klinkt het bij de makers. “We zien dit echt evolueren tot volwaardig platform.”

28 januari 2021  – Laatste update 28 januari 2021 19:18
Lees meer over:
app_SmartWithFood

Het Belgische SmartWithFood (SWF) ontstond in 2015 als start-up vanuit Colruyt Group en focust zich sindsdien op bewust eten. “We willen daarbij dienen als brug tussen de voedingsindustrie en de consument”, zegt Ignace De Nollin, managing director van SmartWithFood. “We leggen de focus op gemak voor de consument, personalisatie en een transparante manier van communiceren. In de toekomst willen we evolueren naar een heus Health Coaching platform dat verder gaat dan voeding, en die elke gebruiker gepersonaliseerd gidst naar een betere levenskwaliteit.”

In 2016 werd een eerste versie van de SmartWithFood app gelanceerd. Die liet voornamelijk toe om barcodes van een product te scannen om te weten wat precies de bestanddelen waren. De volgende stappen waren het aanduiden van allergenen en de Nutri-Score van de gescande producten. “Uit de feedback van de gebruikers merkten we dat er vraag was naar een meer volledige ondersteuning”, klinkt het. “Met de vernieuwde app willen we net die stap verder zetten om de Belg gepersonaliseerd gezonder te laten eten.”

We focussen op de positieve evolutie van het eetpatroon

Ignace De Nollin - Managing director SmartWithFood

In de vernieuwde app vind je nu ook voedingsadvies op maat, kan je recepten opslaan en een weekmenu-planning maken. “Die kan meteen gelinkt worden aan een boodschappenlijstje”, klinkt het bij de makers. “Op termijn zal het zelfs mogelijk zijn om via de app te bellen met een coach die je begeleidt naar een gezondere levensstijl.”

“We focussen op de positieve evolutie van het eetpatroon”, voegt Ignace De Nollin toe. “Het is ook de bedoeling intens samen te werken met de voedingsindustrie en voedingsmerken. We zien dit echt evolueren tot volwaardig platform. Er is intussen een integratie met Xtra, de getrouwheidsformule van Colruyt Group.”

Bron: Eigen verslaggeving

Beeld: Smart With Food

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek