Week van Groenten en Fruit in teken van gezonde snacks
nieuwsVan 5 tot 11 mei zetten de Belgische veilingen, de binnenlandse markt en VLAM met All Day Long het belang en het gemak van de consumptie van groenten en fruit in de kijker. Als thema voor de Week van Groenten en Fruit werd dit jaar gekozen voor ‘happy snacking’. Daarmee willen de organisatoren de Belg stimuleren op zoek te gaan naar gezonde alternatieven voor zijn ongezonde snackgewoonten. De campagne is zichtbaar in de verkooppunten van groenten en fruit, in magazines, kranten, online en in enkele grote Belgische stations.
All Day Long is de nationale campagne die de Belg wil stimuleren om meer groenten en fruit te eten, tijdens de klassieke maaltijden maar ook als tussendoortje. Elk jaar kent de campagne zijn hoogtepunt tijdens de Week van Groenten en Fruit, die dit jaar loopt van 5 tot 11 mei. Als thema werd gekozen voor ‘happy snacking’. Samen met enkele foodbloggers en ambassadrice Kim Gevaerts bieden de organisatoren onder meer op www.alldaylong.be ideeën en inspiratie aan voor een ‘happy snackbox’. Zo zijn er op de website tientallen happy snack-recepten te vinden en organiseren de verantwoordelijken van groente- en fruitrayons in supermarkten proeverijen en speciale promoties.
Verder zal de campagne zichtbaar zijn in verschillende magazines, kranten en enkele grote Belgische stations. De campagnebeelden zijn telkens klassieke snacks in groenten en/of fruitjasje, zoals een appel in een snoeppapiertje. Ten slotte wordt op Facebook een wedstrijd georganiseerd. Wie een eigen happy snackbox samenstelt en deelt met zijn/haar vrienden, maakt tot en met 1 juni elke week kans op een Foodprocessor van KitchenAid en andere leuke prijzen.
All Day Long is een gezamenlijk initiatief van de Belgische telers van groenten en fruit (veilingen) en de binnenlandse handel, en wordt gevoerd in heel België. De campagne wordt gecoördineerd door VLAM en kan rekenen op steun vanuit Europa en de binnenlandse handel. De campagne richt zich op alle Belgen, met bijzondere aandacht voor singles, koppels onder 44 jaar en gezinnen met jonge kinderen. Uit verbruiksgegevens blijkt immers dat zij wat achteroplopen in de consumptie van groenten en fruit.
Meer info: www.alldaylong.be
Beeld: All Day Long