Meest recent
Duik in het archief
-
Eerste online versmarkt in Vlaanderen: Lokkal
Vier Mechelse ondernemers maakten van de coronacrisis gebruik om in te spelen op de nieuwe digitale realiteit. Zij lanceren de allereerste online versmarkt in Vlaanderen: Lokkal. “Mensen kun... -
Colruyt Group wil landbouwgronden actief gaan verwerven en exploiteren
Met de oprichting van een exploitatievennootschap, Agripartners genaamd, wil Colruyt Group zijn bestaande landbouwgronden verder gaan exploiteren en nieuwe landbouwgronden verwerven. “Het is... -
E-commerce kan het slagersvak redden
Elke week verdwijnt in Vlaanderen één slagerij. Door een veranderend voedingspatroon en een dalend aantal mensen dat voor het beroep kiest, zitten slagers met de handen in de haren als het o... -
Coca-Cola in de clinch met Frankrijk
De Franse supermarktketen Intermarché wil minder producten van Coca-Cola in zijn rekken. Klanten zijn steeds meer op zoek naar gezonde en lokale producten en gesuikerde frisdranken passen ni... -
Voedingsbedrijven surfen mee op de eiwittransitie
Er beweegt wat in de voedingssector. Terwijl de vleesconsumptie achteruit loopt, groeit het aandeel van plantaardige alternatieven. Maar de voedingsbedrijven zitten niet stil en bereiden zic... -
Ecoscore in de maak bij Colruyt
Wat is de ecologische impact van producten die je in de supermarkt koopt? Daar wil Colruyt met de ecoscore een antwoord op bieden. Al is het niet eenvoudig om de milieu-impact in kaart te br... -
Opnieuw recordjaar voor REO Veiling
REO Veiling in Roeselare klopt 2019 af met een recordomzet van 208 miljoen euro en heeft daarmee het beste jaar ooit achter de rug. Ondanks de stijging met 12 procent in vergelijking met 201... -
Vlaanderen bundelt krachten voor duurzame verpakkingen
Flanders’ FOOD, VIL, Catalisti, SIM en Pack4Food hebben de Roadmap ‘Voedselverpakking van de Toekomst’ gelanceerd. Met de Roadmap wordt voor het eerst een gezamenlijke visie en strategie uit... -
Waar zijn de slagerijen naar toe?
In Vlaanderen verdwijnt elke week één slagerij, kopt Het Nieuwsblad. De komende jaren zou dat aantal nog sterker toenemen. Degene die standhouden, keren terug naar hun roots door zelf hun di... -
Wie wint de ‘Ik ben meer dan mijn kassaticket’-award?
Hoe beoordeel je als consument welke producten duurzaam zijn? Rikolto, Test Aankoop en Fairtrade Belgium hebben drie initiatieven van supermarkten geselecteerd die hierbij moeten helpen. De...
Dossier