Voedselfabrikanten drukken hun prijzen in Zuid-Europa
nieuwsIn Zuid-Europa gaan voedingsproducenten steeds meer de verkooptechnieken uit ontwikkelingslanden toepassen. Voedingswaren worden in kleinere, goedkopere verpakkingen geleverd en soms worden producten die voor de Aziatische markt waren bedoeld, in Europa verkocht. Volgens The Wall Street Journal proberen firma's zoals Unilever en Nestlé op die manier marktaandeel vast te houden.
"Nu één op de vijf mensen officieel onder de armoedegrens leeft in landen als Spanje en Griekenland, moeten wij manieren vinden om mensen nog steeds onze producten te laten gebruiken, terwijl zij ondertussen hun huishoudgeld in de gaten houden", citeert de krant een marketeer van Unilever. Het bedrijf probeert goedkopere versies van producten te leveren en veel items met lage, ronde prijzen in de winkels te krijgen.
Ook het Zwitserse Nestlé levert kleinere verpakkingen en krikt de productie van goedkopere voedingsmiddelen op. De fabrikanten moeten opboksen tegen de groeiende populariteit van goedkopere alternatieven, zoals de huismerkproducten van supermarkten.
Bron: |
In samenwerking met: Boerderij