Vijftigplussers kopen meer bioproducten
nieuwsTerwijl 55 procent van alle Belgen wel eens bioproducten koopt, is dat bij vijftigplussers drie op de vier. Vijftigplussers kopen meer bio dan jongere Belgen omwille van hun groter budget en hun groter bewustzijn. "Voor hen mogen gezonde en duurzame producten gerust meer kosten", zo beweert het virtuele ontmoetingsplatform Go51 dat het onderzoek liet uitvoeren bij 5.950 vijftigers en zestigers.
Go51 is een initiatief van Xenarjo, een erkende coöperatieve vennootschap van bekende Belgische bedrijven, waaronder Colruyt Group, KBC, Boerenbond, Intersoc, Trendhuis/Bexpertise, Davidsfonds Cultuurreizen,… Het onderzoek van Go51 werd aangevuld met onderzoeksresultaten van de jaarlijkse Trendbarometer.
Xenarjo lanceert het virtueel ontmoetingsplatform Go51 “voor vitale en reislustige 50- tot 69-plussers”. “Recent onderzoek toont aan dat deze doelgroep, die door de samenleving al te vaak als uitgerangeerd wordt beschouwd, vandaag de markt bepaalt in aantal, koopkracht en in maatschappelijke relevantie. Zo zit 40 procent van de bevolking in deze doelgroep, die tweederde van de koopkracht van alle Belgen bezit en het meest vrije tijd heeft om zijn centen ook uit te geven.
Bron: Belga/eigen verslaggeving