nieuws

België en Nederland gaan samen conférenceperen promoten

nieuws
De Europese Commissie heeft ruim 900.000 euro ondersteuning toegekend aan een promotiecampagne voor conférenceperen van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) en het Nederlandse GroentenFruit Bureau. De groente- en fruitsector in België en Nederland dragen de andere helft van het campagnebudget. De campagne richt zich tot de Nederlandse, Belgische en Duitse consument.
4 juli 2012  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:19

De Europese Commissie heeft ruim 900.000 euro ondersteuning toegekend aan een promotiecampagne voor conférenceperen van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) en het Nederlandse GroentenFruit Bureau. De groente- en fruitsector in België en Nederland dragen de andere helft van het campagnebudget. De campagne richt zich tot de Nederlandse, Belgische en Duitse consument.

België (VLAM) en Nederland (GroentenFruit Bureau) hebben de handen in elkaar geslagen om in Nederland, België en Duitsland de consumptie van de conférencepeer te stimuleren en de specifieke producteigenschappen van deze peer sterk te benadrukken.

De conférencepeer heeft veel mogelijkheden. "Hij kan zowel knapperig als zacht gegeten worden, zowel uit het vuistje als in een bereiding. De peer is sappig en zoet van smaak en is nagenoeg het hele jaar door verkrijgbaar in uitstekende kwaliteit", beschrijft VLAM. De campagne is gericht op gezinnen met jonge kinderen.

Het totale campagnebudget over de periode 2012 tot 2015 bedraagt 1,8 miljoen euro, waarvan 50 procent wordt gefinancierd door de EU en 50 procent door de Nederlandse en Belgische groente- en fruitsector.

In België wordt de promotie van de conférencepeer gevoerd onder het campagnelabel 'All Day Long'. Met deze campagne willen alle geledingen van de Belgische groente- en fruitsector aangeven dat je met verse groenten en vers fruit de klok rond kan genieten.

Beeld: VLAM

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek