nieuws

Arla Foods neemt afstand van Mohammedcartoons

nieuws
Arla Foods start een advertentiecampagne in het Midden-Oosten. Daarin wil het Deens-Zweedse zuivelconcern afstand nemen van de Mohammedcartoons waarvan de publicatie leidde tot de boycot van de producten van Arla in Saoedi-Arabië en andere markten in de islamitische wereld. "Via deze campagne willen we onze sympathie betuigen met de consument in het Midden-Oosten", aldus directievoorzitter Peder Tuborgh.
22 februari 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:56
Arla Foods start een advertentiecampagne in het Midden-Oosten. Daarin wil het Deens-Zweedse zuivelconcern afstand nemen van de Mohammedcartoons waarvan de publicatie leidde tot de boycot van de producten van Arla in Saoedi-Arabië en andere markten in de islamitische wereld. "Via deze campagne willen we onze sympathie betuigen met de consument in het Midden-Oosten en duidelijk maken dat we afstand nemen van de Mohammedcartoons", aldus directievoorzitter Peder Tuborgh.

Tuborgh laat ook weten dat Arla financiële steun wil verlenen aan humanitaire hulpprojecten in het Midden-Oosten om ook zo te bewijzen dat het bedrijf respect heeft voor de bevolking. Eventueel wil Arla religieuze activiteiten steunen in de regio als dat een reële mogelijkheid oplevert om een comeback te maken op de markt.

De afzet van Arla Foods in het Midden-Oosten ligt als gevolg van de cartoonaffaire al zeker drie weken volledig stil, maar het concern geeft de moed niet op. Zo neemt Arla de komende dagen ook deel aan de voedingswarenbeurs Gulfood in Dubai in de Verenigde Arabische Emiraten.

Bron: Agrarisch Dagblad

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek