Test-Aankoop eist forse schadevergoeding van Lidl

De consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft supermarktketen Lidl in gebreke gesteld omdat die zonder toestemming haar naam en een aantal logo's in reclame gebruikte. De organisatie eist een vergoeding van de geleden schade, die ze "voorlopig" op 100.000 euro schat.
4 april 2009  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:07
Lees meer over:

De consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft supermarktketen Lidl in gebreke gesteld omdat die zonder toestemming haar naam en een aantal logo's in reclame gebruikte. De organisatie eist een vergoeding van de geleden schade, die ze "voorlopig" op 100.000 euro schat.

Lidl plaatste vorige donderdag paginagrote advertenties in verschillende kranten, zoals Metro, De Standaard en La Libre Belgique, waarbij het reclame maakte met een aantal producten die het logo ‘Beste koop’ of ‘Voordelige keuze’ kregen van Test-Aankoop. De bewuste logo's werden bij de producten geplaatst en er werd ook expliciet verwezen naar Test-Aankoop.

Test-Aankoop zegt dat ze haar toestemming daar niet voor gaf. De organisatie stelde daarom Lidl in gebreke en eist een schadevergoeding. "Test-Aankoop kan niet aanvaarden dat op zulke manier misbruik wordt gemaakt van haar expertise en goede naam, waaraan wij, nu meer dan 50 jaar, gebouwd hebben", zegt de consumentenorganisatie in een persbericht.

Volgens Lidl is er met de reclame niks mis. De supermarktketen wil verder enkel kwijt dat "een eventueel debat hierover niet via de media dient gevoerd te worden".

Meer informatie: Ingebrekestelling

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek