Tesco drukt foto's van boeren op etiketten vers vlees
nieuwsWat de biologische producten betreft, streeft Tesco naar 100 procent zelfvoorzienendheid door Britse boeren. De verkopen van biologisch vlees en kip nemen de laatste tijd met gemiddeld 30 procent per jaar toe, maar zoals dat ook het geval is voor Vlaanderen komt een groot deel van die biologische producten uit het buitenland.
Tesco gaat zelf een workshop organiseren voor veeboeren om hen verder te informeren over de omschakeling naar bio en de kosten daarvoor. Volgens gedelegeerd bestuurder Reid is dat een aanpak die kan werken. Hij verwijst daarbij naar Joseph Heler, een leverancier van biologische kaas die de verkopen van Tesco in vijf jaar tijd heeft opgevoerd van 740 naar 6.300 ton.
De supermarkt wil verder de verkopen van Britse melk en zuivel opvoeren. Binnenkort wordt een eigen zuivelmerk met een lager cholesterolniveau gelanceerd. Tesco speelt daarmee in op de snel groeiende markt voor producten met een toegevoegde waarde voor de gezondheid. Kort geleden kondigde Tesco verder aan actief deel te nemen aan enkele projecten voor de productie van bio-ethanol uit akkerbouwgewassen.
Bron: Agrarisch Dagblad