nieuws

MKZ beknot groeiende vrachttrafiek in Oostende

nieuws
In de eerste drie maanden van 2001 zagen de twee ferrymaatschappijen die in Oostende aanwezig zijn, hun vrachtvervoer toenemen. Maar zowel bij Transeuropa Ferries als bij Ferryways wijst men er op dat vrachtvervoer een grotere groei zou gekend hebben zonder de mond- en klauwzeercrisis.
18 april 2001  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:51
In de eerste drie maanden van 2001 zagen de twee ferrymaatschappijen die in Oostende aanwezig zijn, hun vrachtvervoer toenemen. Maar zowel bij Transeuropa Ferries als bij Ferryways wijst men er op dat vrachtvervoer een grotere groei zou gekend hebben zonder de mond- en klauwzeercrisis.

Transeuropa Ferries (Oostende/Ramsgate) zag 23.130 vrachtwagesn passeren. Dat was een toename met 12 procent tegenover het eerste kwartaal van 2000. Bij Ferryways NV dat vaart op Ipswich, zag men in de eerste drie maanden van dit jaar een passage van 14.973 vrachtunits, meer dan een verdubbeling vergeleken met het eerste kwartaal van 2000.

Het aantal transits was echter hoger geweest indien de MKZ-crisis er niet was geweest, menen beide RoRo-bedrijven. OCHS, het agentschap dat optreedt voor Transeuropa Ferries, schat dat "we met een kwart meer verkeer zaten dit voorjaar, had de MKZ-ziekte niet toegeslagen".

Bij Ferryways wijst men er op dat alle verkeer van goederen die maar iets bevatten van dierlijke vetten, is gestopt. "Al onze klanten-vervoerders hebben stilstand van wagens door de MKZ-crisis.

Vooral het Duitsland-Engelandverkeer is getroffen en dat is een belangrijke trafiek voor Oostende, aldus Jacques De Wilde van Ferryways.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek