nieuws

Meldpunt Voedselagentschap kreeg 2.000 oproepen

nieuws
Sinds het uitbreken van de vogelpest in ons land, twee weken geleden, heeft het Meldpunt van het Voedselagentschap al meer dan 2.000 vragen gekregen. De call-centers voor de professionele sector krijgen dagelijks honderden telefoontjes te verwerken. Bijna alle oproepen op het Meldpunt van het Voedselagentschap hebben dezer dagen te maken met de vogelpest.
30 april 2003  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:53
Sinds het uitbreken van de vogelpest in ons land, twee weken geleden, heeft het Meldpunt van het Voedselagentschap al meer dan 2.000 vragen gekregen. De call-centers voor de professionele sector krijgen dagelijks honderden telefoontjes te verwerken. Bijna alle oproepen op het Meldpunt van het Voedselagentschap hebben dezer dagen te maken met de vogelpest.

Mensen vragen naar de eventuele gezondheidsrisico's voor de mens en naar het effect van bepaalde maattregelen. Moet mijn kip dood? Mogen de vinkenzettingen plaatsvinden? Mag ik met mijn paarden naar Nederland? enzovoort.

Om de gezondheidsvragen beter te kunnen beantwoorden, zijn ook medewerkers van de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid aan de slag op het Meldpunt. Op de call-centers voor de professionele sector in Brussel en Hasselt komen dagelijks eveneens honderden telefoons binnen, zowel van pluimveehouders als van dierenartsen. Ze handelen onder andere over de ruimingen, de transportbeperkingen en de aangeduide buffer- en toezichtzones.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek