"Kanzi appel is goed op dreef"
nieuwsVanaf oktober 2010 tot en met mei 2011 is Kanzi verkrijgbaar in bijna alle supermarkten en groenten- en speciaalzaken in Europa. “Dit is mogelijk dankzij de constante kwaliteit van de appel”, luidt het bij Greenstar Kanzi Europe (GKE). Ten opzichte van vorig jaar zijn de hoeveelheden bijna verdubbeld. “De verkoop loopt op schema en de aanbieders zijn tevreden. Een voortreffelijke begin”, stelt Urs Luder van GKE.
Kanzi is een Belgisch clubras dat ontwikkeld werd door Better3Fruit en gecommercialiseerd wordt door Greenstar Kanzi Europe (GKE), een samenwerkingsverband tussen Europese telersverenigingen met Veiling Haspengouw als Belgische tak. GKE is tevreden over de marktvraag naar en de verkoopcijfers van Kanzi. “We hebben zowel een grote groep herhaalde aankopers als een grote groep eerste aankopers”, klinkt het. Dit succes is volgens de organisatie te danken aan de inzet van het personeel en de effectieve PR- en marketingcampagne.
“Na de kick-off van onze mediacampagne tijdens het Voedingssalon in Brussel, werden verschillende PR- en marketingactiviteiten in Europa succesvol voltooid. Zo was onze aanwezigheid op andere consumentenbeurzen, zoals Eat & Style in Duitsland en de beurzen in Spanje en Italië (Macfruit), zeer geslaagd. Tevens hebben de billboards langs de Nederlandse snelwegen en de diverse advertenties, editorials en publiciteit die we verspreid hebben over Europa, hun vruchten afgeworpen.”
Momenteel zijn er nog een aantal promotionele activiteiten lopend en gepland. Zo kondigt GKE aan tijdens het volledige verkoopseizoen proeverijen te organiseren in verschillende winkels. Daarnaast zal Kanzi regelmatig verschijnen op de Nederlandse televisie en wordt de internetactie ‘How does Kanzi flavour your life’ opnieuw ingezet. Ten slotte zal de appel prominent aanwezig zijn tijdens Fruit Logistica, een internationale fruitvakbeurs in Berlijn.
Beeld: www.kanziapple.com