Heineken overweegt verkoop van koffie en thee

De Nederlandse bierbrouwer Heineken is van plan om koffie en thee in de horeca te verkopen. Nederlanders drinken steeds minder bier en dus zoeken brouwers naar alternatieve oplossingen om de verliezen te compenseren.
6 januari 2009  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:06
Lees meer over:

De Nederlandse bierbrouwer Heineken is van plan om koffie en thee in de horeca te verkopen. Nederlanders drinken steeds minder bier en dus zoeken brouwers naar alternatieve oplossingen om de verliezen te compenseren.

Heineken en zijn concurrenten proberen voortdurend nieuwe flesjes, blikjes en andere verpakkingen bij de supermarkten te introduceren. Allemaal om de consument, die de jongste jaren steeds meer wijn ging drinken, weer warm te maken voor bier. Maar dat blijkt dus niet vanzelfsprekend te zijn.

In de Nederlandse horecasector is Heineken met een marktaandeel van vijftig procent ruimschoots marktleider. De brouwer lanceerde onder meer Extra Cold om de volumedaling te temperen. Met het nieuwe drankje Jillz mikt het bedrijf op vrouwen, waarvan 63 procent zegt dat ze pils niet lekker vinden. Voorts kreeg Heineken met de overname van het Britse Scottish&Newcastle het in Engeland al zeer populaire cidermerk Strongbow Gold in handen.

Naast de diverse biermerken levert Heineken via dochter Vrumona ook frisdanken aan zijn vele horecabedrijven. En binnenkort komen daar dus misschien koffie en thee bij. Half januari zou Heineken de plannen bekendmaken.

Bron: De Tijd/De Telegraaf

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek