header.home link

Gezamenlijke promotiecampagne voor Europese bloemen en planten

7 april 2021

Op 19 april lanceren zes Europese organisaties de ‘Blijf stralen’ campagne. “De nieuwe promotiecampagne voor Europese bloemen en planten moet bijdragen aan het herstel van de sierteeltsector als gevolg van de coronacrisis”, zegt VLAM, die voor ons land het initiatief ondersteunt. “De campagne is mogelijk dankzij een EU-noodfonds en zal drie weken duren.”

Lees meer over:
blijf-stralen-sierteelt_VLAM

Alle segmenten van de sierteeltsector kregen in 2020 harde klappen als gevolg van de coronacrisis. De verkoop van bloemen en planten werd bijzonder sterk verstoord en sommige campagnes – zoals de start van het perkplantenseizoen en enkele bloemenfeestdagen - vielen nagenoeg volledig in het water.

Het noodfonds voor de Europese agrisector ondersteunt daarom het initiatief van zes Europese sierteeltpromotieorganisaties om samen een promotiecampagne te voeren voor Europese bloemen en planten. De campagne start op 19 april en zal drie weken lopen in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Bulgarije, Denemarken en België.

“De gezamenlijke campagne ‘Blijf stralen’ toont dat bloemen en planten veel uitdagingen tegenkomen wanneer ze groeien en bloeien”, legt Lilliane Driessen, woordvoerder van VLAM, uit. “Maar ze zijn veerkrachtig en groeien steeds opnieuw naar de zon toe. Als bloemen en planten dit kunnen doen, kunnen wij mensen dit zeker en vast ook in de huidige situatie.”

Elk land voert ook een eigen pr-campagne en een campagne op sociale media

VLAM

Volgens de initiatiefnemers raak je het snelst geïnspireerd door de positieve energie van bloemen en planten wanneer je ze in huis haalt. ‘Blijf stralen met bloemen en planten van Europa’ is de positieve baseline van de campagne, die zich voornamelijk op mannen en vrouwen tussen 25 en 54 jaar richt.

Gedurende 3 weken worden consumenten geïnspireerd om meer bloemen en planten te kopen of te schenken. “Elk land voert bovendien een pr-campagne en een campagne op sociale media”, aldus VLAM. De campagne wordt gesigneerd met ‘De Europese sierteeltsector’.

Bron: Eigen verslaggeving

Beeld: VLAM

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek