nieuws

Delhaize verlaagt prijs van meer dan 500 producten

nieuws
Delhaize heeft donderdag de prijs verlaagd van ruim vijfhonderd producten van nationale merken. De supermarktketen versterkt zo haar prijspositionering, zo luidt het. De prijzen van producten van nationale merken worden door Delhaize bepaald op basis van een wekelijkse prijsvergelijking van meer dan 300.000 producten uit meer dan 140 concurrerende winkels. Op basis van de vergelijking wordt steeds "een competitieve prijs" bepaald.
10 januari 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:02
Delhaize heeft donderdag de prijs verlaagd van ruim vijfhonderd producten van nationale merken. Dat meldt de detailhandelsgroep. De prijsverlaging wordt doorgevoerd in de supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize en Shop 'n Go van de groep in België. De supermarktketen versterkt zo haar prijspositionering, zo luidt het.

De prijzen van producten van nationale merken worden bepaald op basis van een wekelijkse prijsvergelijking van meer dan 300.000 producten uit meer dan 140 concurrerende winkels. Op basis van de vergelijking wordt steeds "een competitieve prijs" bepaald. Delhaize biedt ook huismerkproducten aan. Op die manier biedt Delhaize naar eigen zeggen een assortiment aan dat vertaald kan worden in een aanbod voor elk budget.

Het aandeel Delhaize, genoteerd op de Bel20, is het jaar slecht gestart. Sinds 1 januari verloor het al ruim 15 procent. Dat heeft vooral te maken met de VS. De Amerikaanse consument spant door de dure olie en hogere hypotheeklasten de buikriem steeds strakker aan. Delhaize haalt driekwart van haar omzet in de VS. Woensdag daalde het aandeel nog 5,2 procent tot 50,92 euro. Het ging dit jaar nog geen enkele dag vooruit.(KS)

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek