nieuws

Consumentenmeldpunt FAVV ontving 4.600 klachten in 2011

nieuws
Vorig jaar registreerde het consumentenmeldpunt van het Voedselagentschap 4.604 klachten. Dat is een toename met 15 procent ten opzichte van 2010. "Dat het aantal klachten jaar na jaar stijgt, is geenszins te wijten aan een dalende voedselveiligheid in de keten", verklaart het Voedselagentschap. "Ons voedsel is nog nooit zo veilig geweest, maar de consument is duidelijk proactiever geworden."
18 mei 2012  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:18
Lees meer over:

Vorig jaar registreerde het consumentenmeldpunt van het Voedselagentschap 4.604 klachten. Dat is een toename met 15 procent ten opzichte van 2010. "Dat het aantal klachten jaar na jaar stijgt, is geenszins te wijten aan een dalende voedselveiligheid in de keten", verklaart het Voedselagentschap. "Ons voedsel is nog nooit zo veilig geweest, maar de consument is duidelijk proactiever geworden."

Het consumentenmeldpunt van het Voedselagentschap (FAVV) werd begin 2002 opgericht. Het is de toegangspoort naar het agentschap voor de burger om makkelijk aan informatie te komen over de veiligheid van de voedselketen. De consument kan er terecht met zowel vragen als klachten.

Vragen en klachten kunnen belangrijk zijn om bepaalde problemen te ontdekken. "Ze kunnen ook een indicatie zijn om onze controles in een bepaalde richting bij te sturen", zegt het Voedselagentschap. Waar er bij de start in 2002 338 klachten binnenkwamen en 1.447 vragen steeg dat doorheen de jaren gestaag zodat vorig jaar 4.604 klachten en 6.902 vragen behandeld werden.

Bron: FAVV-nieuwsbrief

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek