nieuws

Call-center Influenza krijgt versterking

nieuws
De acht voltijdse telefonistes van de 'cel Influenza' kunnen hun taak niet meer aan. Woensdag steeg het aantal oproepen tot meer dan 400. "Dat wordt te veel voor onze mensen, de wachttijden beginnen op te lopen", zegt woordvoerster Inge Jooris. Daarom zal de antwoordploeg vanaf zaterdag ook tijdens het weekend ter beschikking zijn en wordt de groep uitgebreid tot 10 mensen.
23 februari 2006  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:56
De acht voltijdse telefonistes van de 'cel Influenza' kunnen hun taak niet meer aan. Woensdag steeg het aantal oproepen tot meer dan 400. "Dat wordt te veel voor onze mensen, de wachttijden beginnen op te lopen", zegt woordvoerster Inge Jooris. Daarom zal de antwoordploeg vanaf zaterdag ook tijdens het weekend ter beschikking zijn en wordt de groep uitgebreid tot 10 mensen.

"We willen klaar zijn voor een overrompeling, eens de vogelgriep echt uitbreekt in ons land", luidt het. De kosten worden voorlopig op 500.000 euro geschat. Het call-center in Diegem is al sinds november actief. "In het begin belden mensen ons enkel om reisadvies", zegt Inge Jooris.

"Nu de vogelgriep letterlijk dichterbij komt, is het accent verschoven naar meer verontruste telefoontjes: mensen bellen als ze dode vogels hebben gezien, of ze vragen zich af of het nog wel veilig is kip te eten. Onze operatoren staan iedereen te woord, al stellen we wel vast dat de meeste antwoorden zo terug te vinden zijn op onze website. Als er toch twijfel is, worden mensen uit de 'back office' gecontacteerd, zodat we elke vraag snel en correct kunnen beantwoorden. Bovendien worden de telefonistes regelmatig bijgeschoold, zodat de informatie altijd up-to-date is".

Bron: Het Laatste Nieuws

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek