Brouwerij Haacht zet in op koffie en kleine kratten

Brouwerij Haacht, de nummer drie op de Belgische markt, startte in september met de verkoop van koffie in zijn cafés onder het eigen label Fuerto. Midden juni herlanceert het bedrijf op grotere schaal de pilskratjes voor twaalf flessen. Dat zal gepaard gaan met een aanpassing van het Primus-logo, zo raakte bekend op de algemene vergadering van moedermaatschappij Co.Br.Ha.
2 juni 2009  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:08
Lees meer over:

Brouwerij Haacht, de nummer drie op de Belgische markt, startte in september met de verkoop van koffie in zijn cafés onder het eigen label Fuerto. Midden juni herlanceert het bedrijf op grotere schaal de pilskratjes voor twaalf flessen. Dat zal gepaard gaan met een aanpassing van het Primus-logo, zo raakte bekend op de algemene vergadering van moedermaatschappij Co.Br.Ha.

De verkoop van de eigen koffie Fuerto is bedoeld om de omzet per café en de marges te verhogen. Het project "loopt goed", aldus gedelegeerd bestuurder Frédéric van der Kelen. De brouwerij levert zelf de koffie-apparatuur en laat deze onderhouden door haar eigen loodgieters. Het is niet uitgesloten dat Haacht op termijn zelf zijn koffie gaat branden.

De brouwerij gaat ook de kleine kratten voor een dozijn flesjes Primus opnieuw lanceren. Haacht verkoopt al enkele jaren kratjes voor twaalf flessen via de supermarktketen Delhaize, maar slechts op beperkte schaal. Midden juni komt een volledig nieuwe reeks kratjes op de markt, die ook in andere ketens zoals Makro, Match en Cora te koop zal zijn. Parallel daarmee zal het Primus-logo aangepast worden. Volgens marktonderzoek van enkele jaren geleden zou voor de kleine kratjes een marktaandeel van 15 procent zijn weggelegd.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek