nieuws

Regen maakt witloof met ham gegeerd in hartje zomer

nieuws
Airco's en frisdrank blijven in de winkelrekken liggen. Door het regenweer gaan we massaal naar de cinema, spelen we gezelschapsspelen, en eten we winterkost. Ook al zo'n aandrang gehad om bloemkool met kaassaus, rodekool of witloof met ham te eten in hartje zomer? U bent de enige niet, meldt Het Nieuwsblad. De grootwarenhuizen zien een aantal opvallende verschuivingen in ons aankoopgedrag.
25 juli 2007  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:38
Airco's en frisdrank blijven in de winkelrekken liggen. Door het regenweer gaan we massaal naar de cinema, spelen we gezelschapsspelen, en eten we winterkost. Ook al zo'n aandrang gehad om bloemkool met kaassaus, rodekool of witloof met ham te eten in hartje zomer? U bent de enige niet, meldt Het Nieuwsblad. De grootwarenhuizen zien een aantal opvallende verschuivingen in ons aankoopgedrag.

"De mensen blijven veel langer in de winkels hangen", zegt Jean-Pierre Roeland van Colruyt. Toch heeft hij de indruk dat veel mensen op reis zijn. "Goed weer is veel beter voor ons, vooral door de grote verkoop van frisdrank en bier zoals vorig jaar". De mensen eten volgens hem vooral heel klassiek deze zomer, dus gewoon vlees in plaats van de barbecuevarianten, minder slaatjes.

Carrefour ziet gelijkaardige trends, zegt Lars Vervoort. "Wat opvalt is dat we dertig procent meer snoep en chocolade verkopen. Ook patisserie en brood, koekjes en kazen lopen veel beter dan gewoonlijk in de zomer". Bij het fruit ziet hij bananen en appelen pieken, in tegenstelling tot nectarines en meloenen, die weinig gegeerd zijn. De bakken bier en frisdrank van vorig jaar zijn dan weer vervangen door aperitieven en sterke drank.(KS)

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek