Flandria-familie wil dit jaar gevoelig uitbreiden
nieuws"Het blijft de bedoeling om op termijn alle producten van onze veilingen onder het Flandria-label te brengen en op die manier een nooit eerder gezien productengamma aan de handel te kunnen aanbieden", zegt LAVA-directeur Maarten De Moor. Dit jaar willen LAVA en zijn veilingen overigens nog meer pro-actief de boer opgaan om samen met de handel opportuniteiten te zoeken.
"Daartoe behoort ook het zoeken naar nieuwe afzetgebieden, onderzoek naar nieuwe methoden om producten op de markt te zetten en nieuwe verpakkingswijzen", zegt De Moor. "Het is belangrijk dat we samen met de handel proberen om een tandem te vormen. Zo kunnen we samen op de pedalen duwen om een betere prijsvorming en betere afzet te realiseren voor onze producten".
Ons land blijft alvast volle gas geven voor de promotie van het witloof. De voorbije drie jaar werd samen met Nederland en Noord-Frankrijk het witloof aangeprezen in Italië en Duitsland. "Het is moeilijk gebleken om tot concrete afspraken te komen tussen de drie productiegebieden", evalueert De Moor. Omdat de buitenlandse partners hebben afgehaakt, heeft enkel België nu bij Europa een aanvraag voor een vervolg op het project ingediend.