Delhaize en Meritus vieren tien jaar samenwerking

Al tien jaar werken Delhaize en Meritus samen. Deze verjaardag wordt deze maand door de supermarktketen in de kijker geplaatst met extra spaarpunten, een folder en advertenties. Meritus garandeert niet alleen een uitstekende smaak en kwaliteit, maar ook een perfecte controle van de productie en traceerbaarheid, luidt het bij Delhaize.
15 april 2009  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:48
Lees meer over:

Al tien jaar werken Delhaize en Meritus samen. Deze verjaardag wordt deze maand door de supermarktketen in de kijker geplaatst met extra spaarpunten, een folder en advertenties. Meritus garandeert niet alleen een uitstekende smaak en kwaliteit, maar ook een perfecte controle van de productie en traceerbaarheid, luidt het bij Delhaize. 

Vorig jaar commercialiseerden de 3.902 Meritus-producenten 40.183 runderen onder het Meritus-label, goed voor een totale productie van 18.484 ton Meritus-rundvlees. Dat volume wordt verkocht in meer dan 520 verkooppunten. Belangrijke afnemers zijn onder meer Delhaize, O'Cool, Makro/Metro en lokale slagers.

Bij Delhaize zou meer dan negentig procent van het verkochte rundvlees van Belgische origine zijn. Bovendien draagt al het Belgisch rundvlees het Meritus-label. De warenhuisketen roemt in een persmededeling de kwaliteit, veiligheid, hygiëne en het dierenwelzijn dat gepaard gaat met Meritus. Ieder rund wordt bovendien gecontroleerd door onze aankoopdienst, klinkt het.

Na tien jaar heeft het kwaliteitslabel een stevige positie verworven op de Belgische markt. Bijna twee derde van de Belgische consumenten kent het Meritus-label en associeert het met gecontroleerd en kwaliteitsvol rundvlees, weet men bij Delhaize. De Meritus-runderen behoren tot het bekende Belgisch witblauw ras, dat bekend staat als vlees dat lekker mals en sappig is.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek