Unilever neemt De Vegetarische Slager over

Unilever breidt zijn assortiment van vegetarische hapjes uit. Het voedings- en verzorgingsmiddelenconcern koopt het Nederlandse voedingsbedrijf De Vegetarische Slager, de maker van ‘kipstuckjes’, ‘gehacktballen’ en ‘gerookte speckjes’. Met de overname hoopt Unilever zijn positie in levensmiddelen voor vegetariërs te versterken. Het bedrijf wijst daarbij met name op het positieve imago van De Vegetarische Slager onder vaste liefhebbers van het merk en op sociale media. “Dit soort merken met een maatschappelijk doel groeien harder dan reguliere producenten van voedingsmiddelen”, zegt Unilever over de beslissing.
20 december 2018  – Laatste update 14 september 2020 14:48
Lees meer over:

Unilever breidt zijn assortiment van vegetarische hapjes uit. Het voedings- en verzorgingsmiddelenconcern koopt het Nederlandse voedingsbedrijf De Vegetarische Slager, de maker van ‘kipstuckjes’, ‘gehacktballen’ en ‘gerookte speckjes’. Met de overname hoopt Unilever zijn positie in levensmiddelen voor vegetariërs te versterken. Het bedrijf wijst daarbij met name op het positieve imago van De Vegetarische Slager onder vaste liefhebbers van het merk en op sociale media. “Dit soort merken met een maatschappelijk doel groeien harder dan reguliere producenten van voedingsmiddelen”, zegt Unilever over de beslissing.

De Vegetarische Slager werd elf jaar geleden opgericht met het doel 'vlees' te verkopen waar geen dieren voor zijn geslacht. Jaap Korteweg, de 56-jarige oprichter van De Vegetarische Slager en zoon van een akkerbouwer, werd vegetariër uit woede over de uitwassen van de vleesindustrie. Hij is één van de voortrekkers van het vervangen van Nederlandse ‘stukje vlees’ voor een plantaardige variant. De producten van zijn bedrijf liggen inmiddels in de schappen van 4000 winkels in zeventien landen.

Het bedrijf telt 90 werknemers en heeft een fabriek in Breda. Dit jaar zal De Vegetarische Slager naar verwachting een omzet boeken van 25 tot 30 miljoen euro. Driekwart van de omzet komt van producten onder eigen merk, de rest van voedingsmiddelen die worden verkocht onder de vlag van andere producenten. Met Unilever worden sinds 2016 al de Unox ‘Vegetarische Gehacktballetjes’ gemaakt. De overname is hoogstwaarschijnlijk voor het einde van dit jaar afgerond. Financiële details worden niet bekendgemaakt.

Bron: Belga / De Volkskrant

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek