nieuws

Staat online aankopen voor een doorbraak in voeding?

nieuws
In een interview dat verscheen op RetailDetail.be waarschuwt auteur en consultant Jo Caudron voor de impact van digitalisering op de voedingsdistributie. HelloFresh, Instacart en Amazon Fresh ziet hij als de eerste bewijzen dat verse voeding de volgende productcategorie is die er online moet aan geloven. “Het is begonnen met boeken en cd’s, daarna schoenen en kleding en later elektronica. De afgelopen twee à drie jaar zagen we dat een aantal spelers in de foodretail zich opwarmden en nu is het momentum er gewoon.”
6 april 2016  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:34

In een interview dat verscheen op RetailDetail.be waarschuwt auteur en consultant Jo Caudron voor de impact van digitalisering op de voedingsdistributie. HelloFresh, Instacart en Amazon Fresh ziet hij als de eerste bewijzen dat verse voeding de volgende productcategorie is die er online moet aan geloven. “Het is begonnen met boeken en cd’s, daarna schoenen en kleding en later elektronica. De afgelopen twee à drie jaar zagen we dat een aantal spelers in de foodretail zich opwarmden en nu is het momentum er gewoon.”

Als we Jo Caudron, medestichter van consultantbureau Duval Union, mogen geloven dan zal de digitale disruptie de voedingsdistributie op zijn kop zetten. Spelers die willen overleven, zegt Caudron, moeten oud én nieuw aanbieden. Als we tien jaar verder zijn, zullen er nog supermarkten zijn maar ze zullen er volgens deze expert anders uitzien. “Momenteel zitten we in een ritme van elke week boodschappen doen. Als we voor verse producten overgaan naar een online servicemodel zoals Hellofresh of Amazon Fresh, dan verdwijnt de trigger om wekelijks in onze auto te springen om boodschappen te gaan doen in grote supermarkten.”

Lees het interview op RetailDetail.

Bron: RetailDetail

Beeld: Jan Prinsen

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek