nieuws

Nieuwsbrief etaleert openheid Voedselagentschap

nieuws
"We willen eerlijk en open berichten over onze activiteiten, over wat er goed gaat en wat er minder goed gaat". Gedelegeerd bestuurder Piet Vanthemsche liet er geen twijfel over bestaan: het Voedselagentschap voert openheid hoog in het vaandel. Dat gebeurt onder andere met een splinternieuwe nieuwsbrief. "De nieuwsbrief zal geen discussiepunten uit de weg gaan. Het komt erop aan de consument te informeren en te waarschuwen", vulde minister van Volksgezondheid Jef Tavernier deze namiddag tijdens de persvoorstelling aan.Abonneer u gratis op de electronische nieuwsbrief van het Voedselagentschap
31 oktober 2002  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:53
"We willen eerlijk en open berichten over onze activiteiten, over wat er goed gaat en wat er minder goed gaat". Gedelegeerd bestuurder Piet Vanthemsche liet er geen twijfel over bestaan: het Voedselagentschap voert openheid hoog in het vaandel. Dat gebeurt onder andere met een splinternieuwe nieuwsbrief. "De nieuwsbrief zal geen discussiepunten uit de weg gaan. Het komt erop aan de consument te informeren en te waarschuwen", vulde minister van Volksgezondheid, Jef Tavernier, aan.

Uit het november-nummer, een 'nul-nummer' dat nog een eerder beperkte oplage heeft, blijkt al meteen dat de nieuwsbrief allerminst een 'goed nieuws'-show wil brengen over de toestand van de voedselketen. Zo bericht het Voedselagentschap bijvoorbeeld over de MPA-affaire en het eerder voorgestelde jaarverslag van de Hormonencel.

Het aantal vondsten van verboden producten bij vetmesters mag dan al verder dalen, dat is nog geen reden om victorie te kraaien. "We willen geenszins iedereen in de sector over één kam scheren. Maar het is onze plicht om de consument te vertellen dat er nog altijd een harde kern malafide vetmesters is en dat we indicaties hebben dat er onbekende stoffen als groeibevorderaars worden gebruikt", aldus Vanthemsche.

De tweemaandelijkse nieuwsbrief is er in een elektronische en gedrukte versie. Bedoeling is die onder andere te verspreiden via bibliotheken, beroepsfederaties en postkantoren. De externe communicatie gebeurt ook via foldertjes.

Wie vragen of klachten heeft, kan trouwens ook terecht bij het Meldpunt. Tussen januari en augustus dit jaar kwamen er bij het meldpunt al 655 vragen en 127 klachten binnen. Een piek was er in juli, toen de MPA-affaire woedde. Ook aan interne communicatie besteedt het Voedselagentschap veel aandacht, met een intranet en een interne nieuwsbrief (Ad Valvas) voor de personeelsleden.

Abonneer u gratis op de electronische nieuwsbrief van het Voedselagentschap

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek