header.home link

Nieuwe campagne wil komaf maken met beeld van brood als dikmaker

23 juni 2022

Met de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal, met graan uit Europa” wil de bakkerijsector de gezonde waarde van brood in de verf zetten door mythes te ontkrachten.

Lees meer over:
broodbakker-1280

Het imago van brood is onvoldoende meegegaan met zijn tijd, terwijl het juist heel goed past in een moderne, gezonde levensstijl, vindt de sector van de bakkerijen. Vanaf september is daarom de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal, met graan uit Europa” te zien in Nederland en België uitgerold en wordt in beide landen ondersteund vanuit de volledige sector.

Het is een vervolgcampagne met enkele andere accenten, waaronder de promotie van volkoren. Door op een attractieve verhalende manier te vertellen over de voedzame elementen van brood, sluiten de broodverhalen direct aan op de behoefte aan informatie over voeding en gezondheid.

Brood heeft anno 2022 niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product en sluit nog niet genoeg aan op een lifestyle trend. “Nog steeds denken veel mensen ten onrechte bijvoorbeeld dat koolhydraten uit brood slecht zijn of dat brood een dikmaker is. Terwijl brood heel voedzaam is, barst van de eiwitten, plantaardig is, dichtbij geproduceerd en past bij ieder eetmoment”, vertelt Kathou Wagemans, projectcoördinator vanuit het Instituut Brood & Gezondheid. “Velen weten vandaag heel wat over voeding en waar het vandaan komt en zijn bewust bezig met gezondheid. De campagne speelt daarop in door te vertellen over de goede eigenschappen van brood als gezond, vers en veelzijdig product en te laten zien dat brood uitermate goed past in een gezonde levensstijl.”

Van onzin tot sterk verhaal

Aan de hand van verschillende broodverhalen enthousiasmeert de campagne mensen over brood als onderdeel van een gezonde en bewuste leefwijze. “Volkoren is de “hero” van de campagne”, aldus Wagemans. “De campagne wordt aangevuld met PR, communicatie voor voedingsprofessionals en evenementen. Zo vinden er panelgesprekken plaats, alsook een ‘Week van het Brood’ later dit jaar en in 2023.”

Wagemans wijst erop dat de inhoudelijke en toch luchtige broodverhalen die verteld worden heel goed passen bij waar mensen behoefte aan hebben. “Zo verduidelijkt het ‘Onzinverhaal’ bijvoorbeeld aan broodtwijfelaars de feiten op het gebied van voedingswaarde en het ‘Sterke verhaal’ hoe brood met onder meer zijn eiwitten eveneens past in een sportieve leefstijl, of je nu bodybuilder bent of een uurtje jogt.”

Bekijk de eerste broodverhalen op www.broodgoedverhaal.be

Bron: Eigen verslaggeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek