nieuws

Nederlandse varkenshouders werken aan imago

nieuws
Op 28 oktober startte de Nederlandse varkenshouderij de publiekscampagne 'De varkenshouder, een bestaan in beweging' met advertenties, radiospots en vele andere middelen. Het doel is burgers te laten zien dat de sector hun vertrouwen verdient. De publiekscampagne beoogt het verloren draagvlak voor de varkenshouderij en het respect van de burger voor het werk van de varkenshouder terug te winnen, zo melden de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE).
5 november 2002  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:53
Op 28 oktober startte de Nederlandse varkenshouderij de publiekscampagne 'De varkenshouder, een bestaan in beweging' met advertenties, radiospots en vele andere middelen. Het doel is burgers te laten zien dat de sector hun vertrouwen verdient. De publiekscampagne beoogt het verloren draagvlak voor de varkenshouderij en het respect van de burger voor het werk van de varkenshouder terug te winnen, zo melden de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE).

Volgens de Nederlandse varkenshouderij hebben burgers vaak een eenzijdig beeld van hun sector. Ook beleidsmakers worden met dit beeld geconfronteerd en daardoor komt de speelruimte voor de varkenshouderij in het gedrang. De zogenoemde 'license to produce' van de varkenssector staat op het spel. Naast de economische belangen spelen er ook sociale belangen. Veel varkenshouders ervaren sociale afwijzing door burgers in hun directe leefomgeving. Die afwijzing vinden ze onterecht en zou veroorzaakt worden door een gebrek aan kennis over de werkelijke stand van zaken in de varkenshouderij.

Varkenshouders willen rekening houden met de wensen van de burger. De moderne samenleving stelt hoge eisen aan dierenwelzijn, voedselveiligheid en milieu. Daarom investeert de sector in onder andere meer ruimte voor de dieren, Integrale Keten Beheersing (IKB) en recycling van mest.

Om de burger daarover te informeren brengt de campagne die boodschap ruim een jaar lang aan elke Nederlander via radiocommercials, ingezonden mededelingen en advertenties in kranten en huis-aan-huisbladen. Kinderen krijgen onder andere informatie via het televisieprogramma Klokhuis. Tevens biedt de website www.devarkenshouder.nl informatie over de varkenshouderij.

PR- en promotie-initiatieven in de Vlaamse varkenshouderij: Virtuele varkenshouderij Certus www.varkensvlees.be

Bron: Agriholland</i>

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek