Na conference proeft Indische consument Belgische appel
nieuwsSinds het begin van de maand voert BelOrta, de grootste groente- en fruitveiling van het land, promotie voor Belgische appels in zes Indiase grootsteden. De campagne wordt opgezet naar het voorbeeld van de publiciteit die eind vorig jaar gemaakt werd voor de conference-peer. Een celebrity chef en Bollywoodacteur leenden hun gezicht voor de Belgische peer. Beide Indische beroemdheden doen nu hetzelfde voor BelOrta-appels. Een grote zichtbaarheid op sociale media en in het straatbeeld moet consumenten naar de supermarkten lokken voor proevertjes.
Na de grootschalige lanceringscampagne in India voor de conference-peer doet BelOrta dat kunstje nu over voor appels. De afgelopen jaren is de export van Belgische appels richting India in een recordtempo toegenomen. Vorig seizoen ging het om bijna 10.000 ton appels. Om de export naar deze potentieel grote afzetmarkt een extra duwtje in de rug te geven, zullen de Indiase consumenten en handelaars de komende maanden benaderd worden via sociale media, met reclamepanelen langs de weg, op de winkelvloer, via consumentenevents en vroegmarkten.
Bollywoodster Sonu Sood en Celebrity chef Ranveer Brar zijn opnieuw aan boord als ambassadeurs van de campagne. Zij gaan de consument verleiden met rode, sappige appels met een “exotisch Belgisch tintje”. Met de insteek ‘Give your loved ones the juiciness of Belgian apples’ worden de appels van BelOrta in de markt gezet als een lekker geschenkje. Deze boodschap wordt volop uitgedragen de komende maanden door degustaties op de winkelvloer in bijna alle Indiase supermarktketens.
De afgelopen maanden waren BelOrta, Vlaams minister Joke Schauvliege, VLAM, SALK, het Departement Landbouw en Visserij en Flanders Investment & Trade de drijvende krachten achter de grootse introductie van de Belgische conference in India. De vervolgcampagne voor de Belgische appel zorgt ervoor dat de focus tot het einde van het seizoen op ons fruit ligt. Het doel is het verbeteren van de marktpositie. De komende maanden wordt een uitgebreid marketing- en communicatieplan uitgerold in zes metropolen: Mumbai, Delhi, Bangalore, Chennai, Hyderabad en Lucknow.
Beeld: BelOrta