nieuws

Minder calorierijke voedingswaren voor de Britten

nieuws
Supermarkten en voedingsbedrijven gaan de hoeveelheid calorieën die de Britten dagelijks verorberen met vijf miljard verminderen.
30 maart 2012  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:17
Lees meer over:

De grootste supermarkten, voedingsbedrijven en enkele andere spelers op de Britse voedingsmarkt gaan de hoeveelheid calorieën die de Britten dagelijks verorberen met maar liefst vijf miljard verminderen. Het is de portaalsite RetailDetail die wijst op de grote steun van voedingsindustrie en distributie voor de 'Public Health Responsibility Deal'.

Meer dan 60 procent van de volwassen in Groot-Brittannië kampt met overgewicht. Maar het gros van de Britse voedingsindustrie en distributie wil nu meewerken aan een vermindering van de consumptie van calorieën. Supermarktketen Asda gaat een caloriearm huismerk ontwikkelen. Marktleider Tesco is naar eigen zeggen aardig op weg om 1,8 milard calorieën te verwijderen uit zijn frisdranken. De keten gaat ook zijn gamma caloriearme maaltijden uitbreiden en voorziet in labels die consumenten de weg wijzen naar producten met minder calorieën.

Ook de andere grote merken doen mee. Coca-Cola wil tegen 2014 circa 30 procent minder calorieën in een aantal frisdranken, "al gaat het gemiddelde met slechts vijf procent omlaag", merkt RetailDetail op. Mars belooft een bovengrens van 250 kcal per portie voor al zijn chocoladesnacks. Bedrijven zoals Kraft, Nestlé, PepsiCo en Unilever zullen hun porties, de dosis vetstoffen en de hoeveelheid calorieën in voedingsmiddelen verminderen.

Bron: Retaildetail.eu

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek