nieuws

"Meatnews" promoot Belgisch vlees in buitenland

nieuws
Buitenlandse afnemers van Belgisch vlees hebben onlangs de nieuwsbrief "Meatnews" in de bus gekregen. Bedoeling is hen de dioxinecrisis voorgoed te doen vergeten en hen te overtuigen van de kwaliteit van een Belgisch lapje vlees. De nieuwsbrief is een initiatief van Vlam. Hij zal drie keer per jaar in de bus vallen bij 1.800 Duitse, 1.500 Franse en 300 Italiaanse klanten.
7 augustus 2002  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 13:52
Buitenlandse afnemers van Belgisch vlees hebben onlangs de nieuwsbrief Meatnews in de bus gekregen. Bedoeling is hen de dioxinecrisis voorgoed te doen vergeten en hen te overtuigen van de kwaliteit van een Belgisch lapje vlees. De nieuwsbrief is een initiatief van Vlam. Hij zal drie keer per jaar in de bus vallen bij 1.800 Duitse, 1.500 Franse en 300 Italiaanse klanten.

Al sinds het uitbreken van de dioxinecrisis in 1999 voert Vlam actie om het vertrouwen in de Belgische vleessector en zijn producten op te krikken. Bedoeling is en blijft om de Duitse, Franse en Italiaanse handelspartners op een heldere en open manier te informeren over de kwaliteit en veiligheid van ons vlees. En om er finaal meer klanten voor te vinden, aldus Vlam.

In de nieuwsbrief worden de kwaliteiten en garanties van Belgisch varkens-, kalfs- en rundvlees in de kijker gezet. Ook de inspanningen op het vlak van kwaliteitszorg en monitoring worden benadrukt. Vlaamse bedrijven die vlees exporteren, kunnen de nieuwsbrief gebruiken als commercieel ondersteunend instrument.

De exportstatistieken geven volgens Vlam aan dat er reden is tot optimisme. De uitvoer van vlees zit in de lift. Vooral Belgische kip is in trek. Een achterstand tegenover 1998 is er nog in Italië (voor rund- en kalfsvlees) en Frankrijk (voor rund-, kalfs- en varkensvlees). Voor Duitsland liggen de cijfers voor 2001 alweer op het niveau van 1998.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek