Klanten van Lotus verteren hogere verkoopprijzen
nieuwsUit het persbericht van Lotus blijkt dat het behoud van de winstmarges niet zo vanzelfsprekend is. De prijzen van diverse grondstoffen voor koekjes zijn immers sterk gestegen. Om die prijsstijgingen te compenseren, werden de verkoopprijzen verhoogd. Lotus vreesde daarom dat de verkoopvolumes onder druk zouden komen te staan. Die vrees bleek ongegrond. "Tijdens de eerste vier maanden van 2008 werd het consumentenvertrouwen en -trouw in de merken Lotus en Peijnenburg bevestigd", luidt het.
Lotus laat voorts weten dat de capaciteitsuitbreidingen voor speculoos in Lembeke en voor peperkoek in Sintjohannesga en Geldrop volgens plan verlopen. Het nieuwe product speculoospasta, dat sinds begin dit jaar op de Belgische markt wordt aangeboden, kende "een uitermate goede lancering".
Eerder deze week maakte Lotus een samenwerking bekend met Studio 100. Lotus Bakeries zal drie producten "met goede voedingswareneigenschappen" op de Belgische en Nederlandse markt introduceren. Het gaat om Mega Mindy peperkoek en wafel, en om Bumba madeleintjes. De producten zullen midden mei in de winkel liggen.(KS)
Bron: Belga