Innovatiecampagne steunt creatieve boeren en tuinders

Het Innovatiesteunpunt voor land- en tuinbouw roept creatieve ondernemers op om hun plannen en projecten voor eind februari 2012 in te sturen. Boeren en tuinders die de uitdaging aangaan, maken kans op 2.500 euro financiële ondersteuning voor de voorbereiding en uitvoering van hun project. De totale prijzenpot bedraagt 30.000 euro.
5 december 2011  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:16
Lees meer over:

Het Innovatiesteunpunt voor land- en tuinbouw roept creatieve ondernemers op om hun plannen en projecten voor eind februari 2012 in te sturen. Boeren en tuinders die de uitdaging aangaan, maken kans op 2.500 euro financiële ondersteuning voor de voorbereiding en uitvoering van hun project. De totale prijzenpot bedraagt 30.000 euro.

Innovatie op een land- of tuinbouwbedrijf kan vele richtingen uitgaan, afhankelijk van de specifieke problemen die zich voordoen of de kansen die de ondernemer voor zijn bedrijf ziet. De innovatiecampagne richt zich op drie thema’s: marktinnovatie, (milieu)technische innovatie en sociale innovatie.

Een idee kan dus betrekking hebben op nieuwe producten, afzetmarken, smaken of verpakkingen, maar evenzeer op technische innovaties inzake energie, water of teelt. Ook samenwerking met collega’s, met de omgeving, de keten of de sociale economie en andere voorbeelden van sociale innovatie komen in aanmerking.

Wie wil deelnemen, zet de grote lijnen van zijn idee of project op papier. Vervolgens wordt een afspraak gemaakt voor een uitgebreider gesprek met een innovatieconsulent. Wie moeilijk kan inschatten of zijn idee een kans maakt, kan dat aftoetsen bij het Innovatiesteunpunt. “Als je idee vernieuwend is en inspeelt op wat leeft in markt en maatschappij, dan kom je zeker in aanmerking”, moedigt het Innovatiesteunpunt aan.

Meer info: Innovatiecampagne 2012

Bron: Boer&Tuinder/eigen verslaggeving

Beeld: Innovatiesteunpunt

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek