Delhaize gaat nu ook restaurants uitbaten

Supermarktketen Delhaize wordt de exclusieve uitbater van het restaurant-concept van Foodmaker. Dat kondigen de twee ondernemingen aan in een persbericht. “We willen vanaf 2022 elk jaar vijf nieuwe Foodmaker-restaurants openen”, klinkt het.

30 juni 2021  – Laatste update 30 juni 2021 18:00
Lees meer over:

De coronacrisis heeft een duidelijke impact op onze maatschappij: meer en meer mensen kiezen resoluut voor een gezonde levensstijl. “De vraag naar gezonde voeding en maaltijden is het afgelopen jaar dan ook duidelijk gestegen”, weet Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize. “En daar willen we, samen met Foodmaker, op inspelen door vandaag een structureel partnership aan te gaan.”

De nauwere samenwerking komt niet zomaar uit de lucht gevallen, maar is gebouwd op een lange, bestaande samenwerking van meer dan tien jaar. Nu willen de twee ondernemingen hun partnerschap nog verder uitbouwen en ook samen restaurants uitbaten. “Delhaize zal dit jaar al drie nieuwe Foodmaker restaurants openen”, klinkt het. “Vanaf volgend jaar is de ambitie om vijf nieuwe restaurants per jaar te openen.”

Er is een duidelijke rolverdeling tussen beide partners. Foodmaker zal instaan voor de inrichting van de restaurants volgens hun look en feel en blijft focussen op innovatie en gezonde gerechten van het veld tot in de restaurants. Delhaize staat in voor de uitbreiding van het bestaande netwerk van restaurants naar nieuwe locaties in België en Luxemburg. “Daarvoor zoeken we nog zelfstandige uitbaters die op hun beurt zullen instaan voor de dagelijkse leiding van de restaurants”, aldus Piesvaux.

#CoronaCreativiteit: Foodmaker wint prestigieuze Mercuriusprijs
Uitgelicht
De Mercuriusprijs is al meer dan 30 jaar de meest prestigieuze prijs in de handel en wordt uitgereikt door Comeos, de federatie voor handel en diensten in België. Dit jaar kaa...
27 november 2020 Lees meer

“Voor ons is dit een gedroomde samenwerking,” zegt Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker. “We delen duidelijk dezelfde missie en willen gezonde voeding voor iedereen makkelijk en toegankelijk maken. Door deze samenwerking gaan we de mensen echt helpen om gezonder te eten.”

Ook bij de supermarktketen zijn ze enthousiast. “Onze missie om gezonde voeding nog dichter bij de klant te brengen neemt nu nog concretere vormen aan”, besluit Piesvaux. “Of een klant nu thuis werkt, op bureau of onderweg is – op elk moment van de dag heeft hij toegang tot een gezonde maaltijd. Door dit soort van initiatieven beantwoorden we nog meer aan de behoeftes van de klant van vandaag en die van morgen.”

Bron: Eigen verslaggeving

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek