nieuws

Delhaize en Unilever nog altijd op voet van oorlog

nieuws
Ruim twee weken na het uitbreken van het conflict tussen Delhaize en Unilever lijken de gesprekken tussen beide partijen nog altijd muurvat te zitten. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. De twee spelers weigeren elk commentaar, maar volgens de krant wijst alles er op dat de onderhandelingen niet opschieten. Delhaize heeft in zijn winkels in Ukkel en Anderlecht het volledige Unilever-assortiment uit de rekken gehaald. "Bij wijze van test", zegt retailexpert Gino Van Ossel.
26 februari 2009  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:07

Ruim twee weken na het uitbreken van het conflict tussen Delhaize en Unilever lijken de gesprekken tussen beide partijen nog altijd muurvat te zitten. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. De twee spelers weigeren elk commentaar, maar volgens de krant wijst alles er op dat de onderhandelingen niet opschieten.

Delhaize bant het grootste deel van de Unilever-producten omdat beide partijen er tijdens de jaarlijkse contractonderhandelingen niet in slaagden een compromis te bereiken over prijzen en andere modaliteiten. Delhaize heeft alle winkeliers op het hart gedrukt om niet meer met de pers te praten. In een interne mededeling werd ook gesuggereerd om niet tot individuele dagvaardingen over te gaan, omdat die het wederzijds begrip alleen nog verder zouden ondermijnen.

Een 30-tal zelfstandige Delhaize-winkeluitbaters planden na een krantenadvertentie van Unilever een kort geding tegen Unilever, buiten de hoofdzetel om. Het Laatste Nieuws heeft overigens opgevangen dat Unilever een nationale mediacampagne zou klaar hebben die in de lijn ligt van de controversiële advertentie die twee weken geleden in de kranten verscheen. Daarin werden klanten uitgenodigd om voor Unilever-producten uit te wijken naar andere supermarkten dan Delhaize.

Intussen heeft Delhaize in zijn winkels in Ukkel en Anderlecht het volledige Unilever-assortiment uit de rekken gehaald. "Om zich strijdvaardig te tonen, maar ook bij wijze van test", zegt retailexpert Gino Van Ossel. "Om te zien hoe de klanten reageren als er echt geen vergelijk kan gevonden worden tussen beide partijen". Tot hiertoe hebben de winkeliers naar eigen zeggen hun klantenaantal niet zien dalen.

 

Bron: Het Laatste Nieuws

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek