nieuws

DeLaval opent nieuwe fabriek in Drongen

nieuws
In Drongen is vrijdag een nieuwe fabriek van het Zweedse DeLaval geopend, naast het bestaande gebouw. Na een brand in 2007 besloot het bedrijf niet te renoveren, maar een nieuwe, grotere fabriek neer te zetten. Daardoor kunnen de 70 werknemers aan het werk blijven. DeLaval biedt totaaloplossingen voor de melkveehouderij.
14 november 2009  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:10
Lees meer over:

In Drongen is vrijdag een nieuwe fabriek van het Zweedse DeLaval geopend, naast het bestaande gebouw. Na een brand in 2007 besloot het bedrijf niet te renoveren, maar een nieuwe, grotere fabriek neer te zetten. Daardoor kunnen de 70 werknemers aan het werk blijven. DeLaval biedt totaaloplossingen voor de melkveehouderij.

"De nieuwe, hoogtechnologische fabriek in Drongen zal vooral medische producten maken en controleren", zegt directeur Olivier Martin-Schmets. "Het is dus een farmaceutische fabriek. We hebben er specifiek voor gekozen om de nieuwe vestiging hier te zetten, omwille van de aanwezige knowhow, onder meer van de universiteit".

De nieuwbouw werd in 15 maanden tijd gezet en is 1.600 m² groot. De medicijnen voor melkhouderij die er gemaakt worden, gaan naar de Europese, Afrikaanse en Aziatische markt. Het bedrijf werd in 2007 getroffen door een brand, waarbij de schade al bij al beperkt bleef. Door de fabriek uit te breiden en niet te veel te automatiseren, konden de 70 mensen, van wie de helft in de fabriek werken, aan de slag blijven.

DeLaval NV is een onderdeel van het Zweedse concern Tetra Laval Groep, waarbij ook het bekende Tetra Pak hoort. DeLaval biedt totaaloplossingen voor melkveehouders, gaande van koeborstels en medicijnen tot volautomatische melkrobots. Het bedrijf opereert in meer dan 115 landen en levert wereldwijd meer dan de helft van alle verkochte melkapparatuur. In totaal werken er 4.700 mensen.

Bron: Het Laatste Nieuws

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek