nieuws

Voedingssalon startschot voor mediacampagne Kanzi-appel

nieuws
Van 9 tot 24 oktober vindt op Brussels Expo gedurende 15 dagen het salon voor 'Food & Feel Good' plaats. Het voedingssalon betekent voor de Kanzi-appel het startschot van de mediacampagne. Veiling Haspengouw wil deze appel van eigen bodem bekend maken bij het grote publiek zodat telers kunnen profiteren van de betere prijzen voor Kanzi-appels.
7 oktober 2010  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:56
Lees meer over:

Van 9 tot 24 oktober vindt op Brussels Expo gedurende 15 dagen het salon voor 'Food & Feel Good' plaats. Het voedingssalon betekent voor de Kanzi-appel het startschot van de mediacampagne. “De betere prijzen voor Kanzi-appels kunnen het tij doen keren voor Belgische telers”, zegt Renaat Kuipers algemeen directeur van Veiling Haspengouw. “Daarom willen we deze appel van eigen bodem bekend maken bij het grote publiek.”

Vorige week werden de eerste Kanzi-appels geplukt. De weersomstandigheden zijn voor Kanzi relatief gunstig geweest. Smaak, aroma en zoetzuur verhouding zijn optimaal. Op dit ogenblik draaien de sorteer- en verpakkingseenheden in Veiling Haspengouw op volle toeren. Ondanks de daling die verwacht wordt in de Europese appelproductie, valt de productie van Kanzi niet lager uit. In totaal wordt de oogst in België geschat op 5.250 ton. Dit is 15 procent van de totale Europese oogst.

Bij prijzen die onder druk staan met middenprijzen van 34 en 36 cent per kilo over de laatste twee jaren, biedt Kanzi perspectieven voor de Belgische telers met middenprijzen van 93 en 89 cent in diezelfde periode. Om een grotere markt voor de appel aan te boren, start Veiling Haspengouw met een grote mediacampagne. Die campagne begint op het voedingssalon in Brussel, krijgt een vervolg met een advertentiecampagne in de Belgische dagbladen en tal van pr-acties gedurende het hele seizoen.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek