nieuws

Suske en Wiske stimuleren appelverkoop

nieuws
De jongste jaren worstelden de appeltelers met lage prijzen. Dit najaar riep Veiling Haspengouw de hulp in van Suske en Wiske om de negatieve trend om te buigen. Nu de promotiecampagne afgelopen is, blikken de initiatiefnemers tevreden terug. Vooral de groothandel toonde onverwacht grote interesse voor de actie, waardoor de vraag al vlug het aanbod oversteeg. De prijzen voor de appelen stegen navenant. Het succes is in de eerste plaats te danken aan de strenge kwaliteitscontrole van het Suske en Wiske-fruit. Enkel appelen van de beste kwaliteit werden geselecteerd. Dat staat alvast te lezen in het Veilingklokje, het maandelijkse informatieblad van Veiling Haspengouw.
19 november 2002  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:27
De jongste jaren worstelden de appeltelers met lage prijzen wegens een overaanbod op de Europese markt en ongunstige weersomstandigheden. Dit najaar riep Veiling Haspengouw de hulp in van Suske en Wiske om de negatieve trend om te buigen. Nu de campagne afgelopen is, blikken de initiatiefnemers tevreden terug. Vooral de groothandel toonde onverwacht grote interesse voor de campagne, waardoor de vraag al vlug het aanbod oversteeg. De prijzen voor de appelen stegen navenant.

De actie is zeker geen toevalstreffer. "De grote aantrekkingskracht was in de eerste plaats te danken aan de strenge kwaliteitscontrole van het Suske en Wiske-fruit. Enkel appelen van de beste kwaliteit werden geselecteerd. Het is ook duidelijk dat onze producenten extra aandacht besteed hebben aan hun producten. De striphelden deden de rest", zo klinkt het bij Veiling Haspengouw.

Al moet daar worden aan toegevoegd dat de actie commercieel uitgekiend in elkaar stak. Zo leidde de spaaractie tot een opmerkelijke meeraankoop. Om de vijf verschillende figuurtjes op de spaarkaart te verzamelen, moest de consument minstens vijf keer Suske en Wiske-fruit kopen, verspreid over een periode van meerdere weken. Dit leidde tot een verhoogde vraag bij handelaars en winkeliers over een langere periode. In het tweede luik van de actie werd een gezinsverpakking van 3 kg met ingesloten stripalbum op de markt gebracht.

Voornamelijk de grotere distributiekanalen zijn vragende partij voor bijkomende gelijkaardige acties. "Wordt ongetwijfeld vervolgd", zo besluit het Veilingklokje, het maandelijkse informatieblad van de Veiling Haspengouw.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek