Suske en Wiske stimuleren appelverkoop
nieuwsDe actie is zeker geen toevalstreffer. "De grote aantrekkingskracht was in de eerste plaats te danken aan de strenge kwaliteitscontrole van het Suske en Wiske-fruit. Enkel appelen van de beste kwaliteit werden geselecteerd. Het is ook duidelijk dat onze producenten extra aandacht besteed hebben aan hun producten. De striphelden deden de rest", zo klinkt het bij Veiling Haspengouw.
Al moet daar worden aan toegevoegd dat de actie commercieel uitgekiend in elkaar stak. Zo leidde de spaaractie tot een opmerkelijke meeraankoop. Om de vijf verschillende figuurtjes op de spaarkaart te verzamelen, moest de consument minstens vijf keer Suske en Wiske-fruit kopen, verspreid over een periode van meerdere weken. Dit leidde tot een verhoogde vraag bij handelaars en winkeliers over een langere periode. In het tweede luik van de actie werd een gezinsverpakking van 3 kg met ingesloten stripalbum op de markt gebracht.
Voornamelijk de grotere distributiekanalen zijn vragende partij voor bijkomende gelijkaardige acties. "Wordt ongetwijfeld vervolgd", zo besluit het Veilingklokje, het maandelijkse informatieblad van de Veiling Haspengouw.