Sneeuwwtije moet fruitconsumptie bij jongeren opkrikken
nieuwsDe Belgische Fruitveiling (BFV), die vorig jaar al een jeugdige promotieactie opzette in samenwerking met het Disneyfiguurtje Teigetje uit Winnie the Poeh gaat tot en met 31 december opnieuw in zee met het Disneyconcern. Ditmaal werd gekozen voor de Sneeuwwitje en de zeven dwergen. Een actueel gegeven want de Disney-kaskraker uit 1937 wordt uitgerekend vandaag, bij de start van de promotieactie, op DVD uitgebracht. De jeugdige consumenten kunnen via het verzamelen van de stickers op de appels deelnemen aan een wedstrijd.
Koen Torfs, promotieverantwoordelijke van de BFV, is erg gelukkig met de samenwerking met Disney. "Disney kiest zijn partners met zorg,"zegt hij. "Dat we voor de tweede opeenvolgende maal in aanmerking komen voor een promotie bewijst dat onze eerste actie naar wens verliep. Met onze actie mikken we heel bewust op een jeugdig publiek. Recent nog werd in een onderzoek aangetoond dat het fruitverbruik bij de Belgische jeugd slecht scoort. Door ons huislabel 'Truval'te verbinden aan een aantal Disney-karakters zal onze imago-communicatie zijn voet kunnen plaatsen naast populaire, maar dikwijls ongezonde snacks." Meer informatie: Belgische Fruitveiling, Koen Torfs, tel 011/69 34 43.