Nieuwe promotiecampagne voor vis in aantocht
nieuwsDe sluiting van vier visgebieden in de Noordzee voor kabeljauwvangst van 12 februari tot eind april door de Europese Commissie verscherpt dit gegeven en is de gelegenheid om nog eens te wijzen op de rijke variatie in het visaanbod.
Op 19 maart start Vlam met de tweede campagnegolf van "Vis. Da's zo klaar." Het doelpubliek is de Vlaamse actieve beroepsbevolking tussen 18 en 44 jaar. Om die doelgroep te overtuigen, loopt de campagne gelijktijdig op TV, radio en de website www.vis.vlam.be . Deze mediacampagne wordt ondersteund met exclusief winkelmateriaal. In de verkooppunten van vis liggen vanaf 19 maart nieuwe folders met recepten van rog, zeewolf en zalm.
De TV-campagne loopt van 19 maart tot 13 mei op TV1 en Canvas. Daarnaast zal meester-kok Guy Van Cauteren op Vitaya acht weken lang visrecepten voorstellen. De vissen van dienst zijn rog, wijting, pladijs, tongschar, zeewolf, heek en Noordzeegarnalen.
De radiocampagne is gespreid over Radio Donna, Studio Brussel en Radio Contact en loopt van 9 tot 30 april. In totaal worden 194 radiospots uitgezonden die de aandacht trekken op vis. Er zijn vijf verschillende versies voorzien.
Naast deze campagnegolf voorziet Vlam opnieuw de verkiezing van "vis van het jaar". Naar gewoonte zal na de verkiezing een receptenfolder gemaakt worden over de uitverkoren vissoort. Die zal verspreid worden in de visverkooppunten.
Op 31 mei, wanneer de visvangst opnieuw een normaal peil zal bereikt hebben, zal Vlam de "vis van het jaar" voorstellen aan de pers.