nieuws
Flandria pakt uit met nieuw logo
nieuwsZeven Belgische groente- en fruitveilingen, verenigd in de organisatie Lava, bieden sinds een aantal jaren hun beste producten aan onder een gezamenlijk keurmerk: Flandria. Dit label biedt de consument garanties inzake milieubewuste teelt, versheid, kwaliteit en voedselveiligheid. Sinds enkele weken werken de Belgische veilingen met een nieuw Flandria-logo.
2 mei 2003
Zeven Belgische groente- en fruitveilingen, verenigd in de organisatie Lava, bieden sinds een aantal jaren hun beste producten aan onder een gezamenlijk keurmerk: Flandria. Dit label biedt de consument garanties inzake milieubewuste teelt, versheid, kwaliteit en voedselveiligheid. Sinds enkele weken werken de Belgische veilingen met een nieuw Flandria-logo.
Op dit ogenblik kunnen consumenten reeds 40 groente- en fruitsoorten met het Flandria-keurmerk aantreffen. Voor sommige soorten beantwoordt reeds 80 tot 90 procent van het Belgische aanbod aan de strenge Flandria-normen. Dat is bijvoorbeeld het geval voor aubergines, tomaten, komkommers en paprika's.
Het nieuwe logo zal gaandeweg het oude vervangen op alle documenten en verpakkingen in de winkel. Het nieuwe logo behoudt wel de bekende groene boog met de vlinder en de tekst Milieubewuste teelt.