nieuws

Apart merk brengt 'vergeten groenten' onder de aandacht

nieuws
Tijdens de vakbeurs Tuinbouw Vlaanderen stelden de Mechelse Veilingen het merk Bel'Orta voor dat gebruikt zal worden voor alle 'vergeten groenten'. Vanaf 5 december zullen onder meer aardpeer, koolrabi, pastinaak en wortelpeterselie gecommercialiseerd worden onder het logo.
12 november 2011  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 15:02

Tijdens de vakbeurs Tuinbouw Vlaanderen stelden de Mechelse Veilingen het merk Bel'Orta voor dat gebruikt zal worden voor alle 'vergeten groenten'. Vanaf 5 december zullen onder meer aardpeer, koolrabi, pastinaak en wortelpeterselie gecommercialiseerd worden onder het logo. "Er is een tendens naar seizoensgebonden, lokaal en duurzaam geteelde groenten. Vergeten groenten passen perfect in dit plaatje", luidt het.

Menig sterrenchef en televisiekok gebruikt 'vergeten groenten' in zijn of haar gerechten. Daardoor groeit de populariteit van deze groenten en heroveren boerenkool, postelein, raapkool, rammenas, warmoes, rode biet en andere authentieke groentesoorten hun plaats in de winkelrekken.

Door deze groenten een apart merk toe te kennen, hoopt de veiling ze nog meer onder de aandacht te brengen. "Met een duidelijke huisstijl, die herinneringen oproept aan grootmoeders keuken, zullen deze groenten makkelijk herkenbaar zijn in de supermarkt, detailhandel en speciaalzaak", luidt het bij de Mechelse Veilingen.

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek