Aardappelpromotie op keerpunt
nieuwsVan 1997 tot 2000 legde Vlam het accent op de rationele voordelen van aardappelen. Het natuurlijke karakter en de voedzaamheid van de aardappel en zijn variatie aan bereidingsmogelijkheden werden gecommuniceerd naar consumenten die regelmatig aardappelen eten. Met de tv-spot "Aardappelen eten. Zeker weten" reikte Vlam een aantal bereidingswijzen aan.
De volgende jaren zal de promotie rond aardappelen gericht zijn op consumenten die weinig of geen aardappelen eten. Met name de jonge consumenten, onder de 35 jaar, worden geviseerd. De campagne beoogt een attitudeverandering en legt het accent op de snelheid waarmee aardappelen bereid kunnen worden en de variatie in bereidingswijzen die het product toelaat.
Opnieuw kiest Vlam voor de televisie als medium. In een spot van 20 seconden wordt de boodschap "Verse aardappelen. Altijd lekker op jouw ritme" uitgedragen.
Wie aan de slag wil met aardappelen, moet zeker eens een kijkje nemen op www.aardappel.be of www.xquis.be .