nieuws

300 appelplukkers in boomgaard van Fruitsnacks

nieuws
Toerisme Limburg en de VRT proberen via het verhaal van fictieve fruitboerin Elisabeth Haspengouw te verkopen. De echte fruitboer Karel Paesmans heeft daar minder middelen voor nodig en nodigde dit weekend gewoon iedereen uit om eens zelf appelen te plukken in zijn boomgaard te Nieuwerkerken. Het was ook een gelegenheid om klanten te ontmoeten waaraan de boer fruitmanden levert via een abonnementensysteem.
17 oktober 2005  – Laatst bijgewerkt om 4 april 2020 14:31
Toerisme Limburg en de VRT proberen via het verhaal van fictieve fruitboerin Elisabeth Haspengouw te verkopen. De echte fruitboer Karel Paesmans heeft daar minder middelen voor nodig en nodigde dit weekend gewoon iedereen uit om eens zelf appelen te plukken in zijn boomgaard te Nieuwerkerken.

Met dit eerste fruitplukweekend wilde Karel Paesmans de kennis over zijn stiel vergroten. "De afstand tussen wat mensen over boeren weten en wat boeren doen, is heel groot," luidt het. Maar het bleek ook een manier om klanten beter te leren kennen. De fruitboer heeft enkele maanden geleden immers Fruitsnacks opgericht. Dat is een bedrijfje dat fruitmanden bezorgt aan klanten. Het concept komt overgewaaid uit Scandinavië.

"Er kwamen het voorbije weekend klanten uit Aalst en Antwerpen, waaraan Fruitsnacks levert. Zij kunnen hier meteen de link leggen tussen het Haspengouws fruit en de streek zelf". Jef (65) en Martha (64) uit Zolder kenden de rijkdom van de fruitstreek al. "Maar bij ons hebben we de kans niet om appels vers van de boom te plukken," vertelde Jef. "En appels die je zelf geplukt hebt, smaken uiteraard beter". Sommige fruitplukkers keerden met tientallen kilo's appelen en fruit huiswaarts.

Lees ook: geVILT: Van fruitboer tot marketingexpert

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek