nieuws

VLAM steunt imagocampagne voor groenten op Duitse markt

nieuws
VLAM en LAVA gaan hun promotie-inspanningen op de Duitse markt versterken omdat de EHEC-bacterie blijft nazinderen op de Duitse markt. “De verkoop van verse groenten en fruit bereikt nog steeds niet het normale peil. Met onze campagne ‘5 am Tag' trachten we het vertrouwen van de consument in groenten en fruit te herstellen”, klinkt het.
17 augustus 2011  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:16

VLAM en LAVA gaan hun promotie-inspanningen op de Duitse markt versterken omdat de EHEC-bacterie blijft nazinderen op de Duitse markt. “De verkoop van verse groenten en fruit bereikt nog steeds niet het normale peil. Met onze campagne ‘5 am Tag’, vergelijkbaar met de All Day Long-campagne bij ons, trachten we het vertrouwen van de consument in groenten en fruit te herstellen”, klinkt het.

Duitsland voert jaarlijks ruim drie miljoen ton verse groenten in. Gezien de grote impact van de Duitse markt op de export en de prijsvorming hebben VLAM en LAVA beslist om samen met het Groente- en Fruitbureau Holland en het Duitse Veilingverbond een campagne te ondersteunen die de veiligheid van fruit en groenten moet benadrukken. Die campagne werd gelanceerd met een grootscheepse persconferentie voor de Brandenburger Poort in Berlijn.

Centraal in de campagne staat een consumentenfolder die vanaf eind augustus via de handel verspreid wordt. De folder vestigt de aandacht op de strenge controlemechanismen die er gelden voor groenten en fruit. Nadien volgt nog een ondersteunende campagne met radiospots.

Begin juni kreeg VLAM van de Vlaamse overheid een extra crisisbudget van 250.000 euro om het vertrouwen van de consument in groenten te herstellen.

Beeld: Bildschön GmbH/Trenkel

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek