Supermarkten klaar voor barbecueweekend
nieuwsHoe sneller de zon er is, hoe meer geld we investeren in een nieuwe barbecue. De populairste is nog steeds de traditionele houtskoolbarbecue. De Belgen zweren daarbij nog altijd bij brochettes met kip, rundvlees en varkensvlees. Ook zalm en tonijn zijn populair en belanden steeds vaker gemarineerd bovenop het vuur.
Gezien de weersvoorspellingen zijn de verschillende supermarktketens in ons land al volop in de weer met het spijzen van hun voorraad. Philippe Toussaint, verantwoordelijke marketing bij Colruyt: "We hebben een extra hoeveelheid vlees voorzien dit weekend én hebben gemakshalve al onze barbecueproducten verzameld in één bepaalde rayon. Voor mensen die weinig tijd hebben, bieden we onze online beenhouwerij aan".
Ook Carrefour is helemaal klaar voor het barbecueseizoen. Het vleesassortiment valt al een paar dagen heel goed in de smaak bij hun klanten, zo klinkt het daar. "We hebben hier zelfs een weerdienst die ons nauwgezet op de hoogte houdt en in functie daarvan beslissen we om al dan niet grotere hoeveelheden vleeswaren aan te bieden. Je vindt bij ons zo maar eventjes 138 verschillende barbecueproducten terug", zegt woordvoerster Julie Stordiau.
Bij Delhaize gaan ze de barbecuespullen de komende dagen extra in de kijker zetten. "Opdat onze klanten alles snel zouden terugvinden, gaan we meer plaats voorzien voor deze artikelen. Zo plaatsen we de zakken met houtskool dichtbij de kassa, zodat deze goed zichtbaar zijn voor onze klanten", vertelt woordvoerster Katrien Verbeke.(KS)
Bron: Het Nieuwsblad/Het Belang van Limburg