Nieuwe naam en logo voor tuinbouwveiling in Hoogstraten
nieuwsVoor aardbeien is ‘Hoogstraten’ uitgegroeid tot een sterk merk. De veiling in Hoogstraten wil het succesverhaal van de aardbeien doortrekken naar alle producten die verhandeld worden door de coöperatie. Daarom wordt er uitgepakt met een nieuw logo voor de veiling en een nieuwe naam: Coöperatie Hoogstraten. Dat het woord ‘coöperatie’ opduikt, verwijst naar de strategie die erop gericht is om het groente- en fruitaanbod te bundelen met de nodige ruimte voor individueel ondernemerschap. Het nieuwe beeldmerk toont een blad waarvan de nerven de letter H vormen.
Een nieuw logo en een nieuwe naam, dat is het resultaat van een strategische reflectie over het eigen merk die bij Veiling Hoogstraten niet onopgemerkt voorbijgaat. Het beeldmerk toont een blad waarvan de nerven de letter H vormen als verwijzing naar Hoogstraten. Meer dan ooit wil de coöperatie een kwaliteitsreferentie zijn en een expert in groenten en fruit. Door de naam in Coöperatie Hoogstraten te veranderen, wordt het belang van onderlinge samenwerking in een steeds veranderend ondernemersklimaat onderstreept.
“Met Europa als actieradius zetten we Hoogstraten vanaf nu in de markt als corporate brand”, belooft de coöperatie. Voor groenten houdt de veiling vast aan Flandria als symbool voor kwaliteit en voedselveiligheid. Coöperatie Hoogstraten pakt met zijn hernieuwde identiteit voor het eerst uit op Fruit Logistica, de vakbeurs die van 3 tot 5 februari plaatsvindt in Berlijn.
Beeld: Coöperatie Hoogstraten