Nieuw gamma voorverpakte maaltijden bij Delhaize

nieuws
De Belgische retailer Delhaize brengt een nieuw gamma voorverpakte maaltijden op de markt. Daarmee speelt het bedrijf in op de stijgende vraag naar die producten. Delhaize staat naar eigen zeggen in voor 65 procent van de verkoop van bereide maaltijden in België. In 2007 verkocht Delhaize 22,5 miljoen dergelijke maaltijden, tegenover 11,1 miljoen in 2000. De supermarktketen werkt voor het nieuwe gamma 'Food for 2' samen met Culinor, de marktleider op het vlak van de productie van vers bereide maaltijden.
17 april 2008  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:03
De Belgische retailer Delhaize brengt een nieuw gamma voorverpakte maaltijden op de markt. Daarmee speelt het bedrijf in op de stijgende vraag naar die producten. In 2007 verkocht Delhaize 22,5 miljoen dergelijke maaltijden, tegenover 11,1 miljoen in 2000.

Delhaize stelde donderdag het nieuwe gamma 'Food for 2' voor in zijn vestiging in het Vlaams-Brabantse Zellik. De maaltijden voor twee personen zijn samengesteld uit rauwe of licht geblancheerde producten. Het gamma bestaat uit drie concepten. 'Cook for 2' zijn traditionele, Europese, gerechten. Daarnaast zijn er ook wokmaaltijden met 'Wok for 2'. 'Soup for 2' vervolledigt het gamma met een assortiment Thaïse maaltijdsoepen met noedels.

Omdat het om voorverpakte rauwe producten gaat, bevindt het nieuwe gamma zich in het middensegment van de aangeleverde maaltijden. Het gaat enerzijds wel om een voorverpakte maaltijd, maar die is wel nog niet bereid. Delhaize staat naar eigen zeggen in voor 65 procent van de verkoop van bereide maaltijden in België. Het bedrijf werkt voor 'Food for 2' samen met Culinor. Dat bedrijf is de marktleider voor de productie van vers bereide maaltijden in België en produceert tien miljoen maaltijden per jaar.(KS)

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek