nieuws

Nestlé profiteert van prijsverhogingen

nieuws

Voedingsreus Nestlé heeft de omzet in het eerste kwartaal zien stijgen. De Zwitserse producent van onder meer Nespresso-koffie en KitKat-repen profiteerde daarbij van prijsverhogingen die hij doorvoerde. Daarmee probeerde het bedrijf de gestegen koffie- en cacaoprijzen te compenseren.

24 april 2025  – Laatst bijgewerkt om 24 april 2025 16:02

De omzet steeg met 2,3 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder tot 22,6 miljard Zwitserse frank, omgerekend ongeveer 24 miljard euro. Vooral in Europa en de regio Afrika, Oceanië en Azië bracht de verkoop van Nestlé-producten meer op, terwijl de omzet in Noord- en Zuid-Amerika vrijwel gelijk bleef.

Nestlé haalde de meeste omzet uit de verkoop van poeder- en vloeibare dranken, waaronder ook koffie van merken als Nespresso en Dolce Gusto valt. De opbrengsten uit deze categorie waren goed voor 6,1 miljard Zwitserse frank. Ook de omzet uit zoetwaren, zoals de KitKat-repen en Smarties, nam toe.

Nestlé boekt herstel na omzetdaling
Uitgelicht
Nestlé, het grootste voedingsbedrijf ter wereld en eigenaar van merken zoals Nespresso, KitKat en Purina, heeft een moeilijk jaar achter de rug. Het bedrijf werd geconfronteer...
14 februari 2025 Lees meer

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek