nieuws

EU cofinanciert promotie groenten wegens tuinbouwcrisis

nieuws
De Europese Commissie stelt het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) gespreid over drie jaar een enveloppe van 700.000 euro ter beschikking om promotie te maken voor verse groenten en fruit in de nasleep van de EHEC-crisis. Het promotieprogramma van VLAM is één van de 14 programma's uit elf lidstaten die de Commissie selecteert voor cofinanciering.
18 november 2011  – Laatst bijgewerkt om 14 september 2020 14:16

De Europese Commissie stelt het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) gespreid over drie jaar een enveloppe van 700.000 euro ter beschikking om promotie te maken voor verse groenten en fruit in de nasleep van de EHEC-crisis. Het promotieprogramma van VLAM is één van de 14 programma's uit elf lidstaten die de Commissie selecteert voor cofinanciering.

De promotie voor verse groenten en fruit door VLAM zal gedurende die drie jaar een kleine 1,4 miljoen euro kosten. Europa draagt de helft van het prijskaartje. Het geld maakt deel uit van een reeks maatregelen die de Commissie deze zomer heeft voorgesteld om de tuinders een hart onder de riem te steken in de nasleep van de crisis.

Net als in andere landen heeft ook de tuinbouwsector in Vlaanderen zwaar geleden onder de gevolgen van de EHEC-crisis en de tijdelijke sluiting van de Russische afzetmarkt.

Bron: Belga

Gerelateerde artikels

Er zijn :newsItemCount nieuwe artikels sinds jouw laatste bezoek