Nieuw logo voor beleidsdomein Landbouw en Visserij
nieuwsIn het Oost-Vlaamse Iddergem heeft het beleidsdomein Landbouw en Visserij zijn nieuw logo voorgesteld. “Met het nieuwe logo willen we onze herkenbaarheid vergroten en op die manier onderstrepen dat we een partner willen zijn voor de Vlaamse land- en tuinbouw en zeevisserij”, aldus secretaris-generaal Jules Van Liefferinge. Naar aanleiding van 125 jaar landbouwbeleid werd ook het boek ‘Boeren voor Vlaanderen’ voorgesteld.
De vorm van het nieuwe logo van het beleidsdomein bestaat uit een blad en een vis die met elkaar verbonden zijn. “Herkenbaar maar toch abstract. De frisse blauwe kleur verwijst naar het dynamisch karakter van het beleidsdomein Landbouw en Visserij”, licht Van Liefferinge toe. Het nieuwe logo en de bijhorende huisstijl zal gebruikt worden op overkoepelende initiatieven van het beleidsdomein. Het departement en agentschap gebruiken het logo ook voor hun eigen communicatie.
Volgens de secretaris-generaal wil het beleidsdomein met dit nieuwe logo en ook met zijn hele werking zijn klantvriendelijkheid en professionalisme tonen. Ook minister-president Kris Peeters benadrukte het belang van een goed werkende administratie. “Het is een schijnbaar eenvoudige conclusie, maar daarom niet minder waar: voor het voeren van een efficiënt beleid is een goed werkende administratie onontbeerlijk”.
Peeters kreeg ook het boek ‘Boeren voor Vlaanderen’ overhandigd. In dit fotoboek wordt een overzicht gegeven van de evolutie die de landbouwsector en de overheid ondergingen sinds de oprichting van het eerste landbouwministerie in 1884. Samen met het Centrum voor Agrarische Geschiedenis selecteerde het beleidsdomein een reeks foto’s en beelden die tonen hoe als geworden is zoals het nu is. Het boek verschijnt in beperkte oplage en zal vooral gebruikt worden als relatiegeschenk.